Nzambani Rock - Reisverslag uit Kitui, Kenia van laurainkitui - WaarBenJij.nu Nzambani Rock - Reisverslag uit Kitui, Kenia van laurainkitui - WaarBenJij.nu

Nzambani Rock

Door: laurainkitui

Blijf op de hoogte en volg

22 Mei 2011 | Kenia, Kitui

Hoi allemaal!
Hier weer een berichtje van mij!
Afgelopen stageweek is goed gegaan, de nieuwe planning werkt goed. Hierdoor hoeven we niet meer zoveel over te werken, en is alles op tijd klaar. Dus dat is wel heel fijn. Ook met onze Keniaanse studenten wordt het steeds gezelliger, we kunnen gezellig lachen met elkaar in het lab;).
Afgelopen weekend zijn we op zaterdag naar Nzambani rock vertrokken. Dit is een hele hoge rots midden in het platteland van Kitui. Ons plan was om erheen te lopen, dan daar te overnachten, en zondag weer terug. Het was een hele wandeling maar zeker de moeite waard! De route was heel mooi, en op de rots aangekomen ook een mega-uitzicht. Heel gaaf.
Toen zijn we ons kampje voor de nacht gaan opzetten. Dus: de dekens neerleggen, en een vuurtje stoken. Op het vuurtje gingen we wat broodjes bakken, en witte bonen in tomatensaus maken. En de zonsondergang hebben we uitgebreid bekeken en gefotografeerd!'S avonds ook nog gezellig een drankje bij het kampvuur gedaan. Toen we gingen slapen was het toch wel een beetje koud, vooral toen ik wakker werd rond half 6. Maargoed toch nog een paar uurtjes kunnen slapen;). De volgende dag ging ik met Thijs en Wigle de tocht terug lopen, de anderen namen de matatu (bus). De terugtocht was heel zwaar, ook omdat we nog brak waren van de nacht ervoor. En het was een hele hete dag. Maar we hebben het wel gered, dus dat was wel super stoer(A)!
Morgen weer gewoon naar stage, hoop dat ik vanavond lekker bij kan slapen en dat ik me morgen weer fit voel!
Foto's volgen nog! Tot volgende x!
xx Laura.

Ps. Jullie kaartjes en foto's hangen allemaal boven mijn bed, bedankt allemaal!

  • 22 Mei 2011 - 18:50

    Marlene:

    Heee lau!!
    Wat super vet zoon survival route naar de rots en dan ook nog gezellig met een kampvuurtje daar slapen,. echt wat voor jouu ! :D
    Ben benieuwd naar de fotooos!
    Succes weer morge op je stagee!
    tot horenss!
    xxxxxx je zus

  • 22 Mei 2011 - 19:14

    Greetje Heemskerk:

    Heee Laura,

    Dat klinkt echt ontzettend gaaf zeg! Je maakt wel hele speciale dingen mee daar. Ook super goed van je dat je nog terug bent gelopen ook, ik had ook niet anders van je verwacht :P bikkel XD

    xxx

  • 22 Mei 2011 - 19:25

    Rianne:

    He stoere nicht!
    Gaaf hoor zo een mooi avontuur! Maar met een stevige bonen-maaltijd moest het eigenlijk geen probleem zijn toch? Ben benieuwd naar de foto's!
    x Rianne

  • 23 Mei 2011 - 06:25

    Denise:

    Wauw, is t toch gelukt! Klinkt super gaaf hoor! Lijkt me ook erg spannend! Maar ook ik ben erg benieuwd naar de mooie foto's die jullie gemaakt hebben. T zal vast een heeeeele mooie zonsondergang zijn geweest!

    Kusjes Denise

  • 23 Mei 2011 - 18:03

    Peter Van Steijn:

    Hey Laura, stoer hoor zo op die rots slapen. Was hij niet steil en was je niet bang dat je er af zou rollen? Je maakt wel wat mee zo. Leuk te lezen dat je het super naar je zin hebt. De tijd vliegt zo.Oppassen dat je niet te bruin wordt he? want anders kom je straks Nederland niet meer in.

    Groeten Ome Peter en natuurlijk ook vanTante Marja

  • 24 Mei 2011 - 07:55

    Esther V/d Meer:

    Hey Laura!

    Ziet er super gaaf uit daar! Mooie zonsondergang zeg! Ben jaloers... Slapen in de open lucht & eten bij een kampvuur, dat klinkt wel als iets voor jou ja!

    Veel plezier daar nog!

    x

    Esther

  • 26 Mei 2011 - 16:18

    Ilse:

    Mooie plaatjes, Laura ;) Was het niet gevaarlijk om daar te overnachten (vanwege wilde dieren)? Bedankt voor je persoonlijke bericht aan mij gisteren (25 mei)! Is alles een verrassing wat je aan eten bestelt of kun je uit de namen van de gerechten wel aardig wijs worden?
    Geniet van je vroege weekend!

  • 28 Mei 2011 - 05:57

    Anja Rusman:

    Lieve Laura,
    Als ik zo je verslagen lees geniet je volop en maak je ontzettend leuke dingen mee en is er een boel te zien!
    NOg heel veel meer plezier gewenst, groetjes Anja

  • 29 Mei 2011 - 14:12

    Lisa Van Steijn:

    Hee lau!

    ziet er allemaal leuk uit!! wat is je haar trouwens lang! staat je leuk!
    succes nog! zeker nu,,

    xx je nichtje

  • 02 Juni 2011 - 11:17

    Corrie Van Diest:

    het is heel leuk om je te volgen wat zul je genieten ondanks het studie idee. op de camping kan ik geen bericht versturen dat doe ik dus thuis.
    gisteren wel naar de kerk geweest om afscheid te nemen van je opa.
    goede rustige dienst marlene nam namens jou de taak om jouw afscheid te doen. groetjes corry.

  • 02 Juni 2011 - 14:40

    Corrie:

    het is heel leuk om je te volgenwat zul je genieten ondanks het studie idee. Op de camping kan ik geen bericht versturen dat doe ik dus thuis.
    Gisteren wel naar de kerk geweest om afscheid te nemen van je Opa. Goede rustige dienst, Marlene nam namens jou de taak om jouw afscheidt te doen. groetjes Corry

  • 03 Juni 2011 - 21:32

    Rob Clemens:

    Hoi Laura.

    Ik zie je reisverslag en foto's, maar toch wil ik je sterkte wensen met het verlies van Opa. Marlene heeft jou brief heel mooi voorgelezen in de kerk.

    Nu mijn reactie op jou reisverslag;
    Leuk om na die wandeltocht je eigen eten te bereiden boven het kampvuurtje. En dan nog wel witte bonen in tomatensaus. Die zonsondergang heeft ook mooie plaates opgeleverd zeg!
    We blijven je volgen!

    Groetjes,

    Rob.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Jan. 2011
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 13000

Voorgaande reizen:

02 Mei 2011 - 22 Augustus 2011

Stage in Kenia

Landen bezocht: