Vakantie vakantie!! - Reisverslag uit Kitui, Kenia van laurainkitui - WaarBenJij.nu Vakantie vakantie!! - Reisverslag uit Kitui, Kenia van laurainkitui - WaarBenJij.nu

Vakantie vakantie!!

Door: laurainkitui

14 Augustus 2011 | Kenia, Kitui

Jambo iedereen!

Zoals beloofd hier een vakantie berichtje van mij! Er zijn alweer een aantal vakantieweken voorbij dus genoeg te vertellen!

Nairobi
Onze vakantie startte in Nairobi, waar we 1 middagje vrij hadden. Ik ging met Iris en Wigle naar Kibera, de sloppenwijken van Nairobi. Een bizar uitstapje, een gewapende man liep achter ons aan als bewaking. Gelukkig was dit alleen voor de zekerheid, en waren de mensen in de sloppenwijk heel vriendelijk tegen ons. Een hele ervaring, het brengt je flink terug in de realiteit.

Masai Mara
De volgende dag gingen we op safari naar Masai mara. We hebben hier 3 dagen safari gedaan. Echt super mooi, zoveel gezien! Zelfs leeuwen die hun prooi aan het verorberen waren. Ook cheeta's en luipaarden, zo vet. In de rivier zagen we hippo's en krokodillen.We hebben ook een bezoek gebracht aan Masai village. Hier lieten de masai hun dorp zien, en mochten we in hun huisjes kijken & masaibier proeven.

Kisumu
Onze reis werd vervolgd naar het plaatsje Kisumu, aan victoria lake. We zijn hier naar Kakamega forest geweest, een enorm regenwoud. Een hele mooie omgeving en heel veel aapjes gespot! Er waren ook zo veel en veel sóórten vlinders dat het soms leek alsof je in de vlindertuin liep! Heel bijzonder. Ook hebben we een boottochtje gemaakt over lake victoria. We hadden een hele goede gids die ons alles kon vertellen, dus heel interessant. En wederom hippo's gespot!

Nakuru
Volgende bestemming was Nakuru. Het plan was ook naar Nakuru national park te gaan, maar dit bleek veel te duur voor ons! We hebben in plaats daarvan lake Elmenteita bezocht. Een heel mooi meer, door bergen omgeven. En pelikanen en enkele flamingo's gezien. Ook bezochten we de menengai krater, een uitgedoofde vulkaan. Vanaf de krater rand naar beneden gelopen en weer naar boven. Een hele pittige maar mooie tocht, zeker de moeite waard!

Naivasha
Naivasha is een plaatsje vlakbij Lake naivasha, waar wij verbleven. We hebben hier een fietstocht door Hells gate national park gemaakt. Een hele bijzondere dag: Je ziet wilde beesten rondlopen terwijl jij gewoon op je fietsje zit! Ook tussen de giraffen doorgefietst, zo'n mooie ervaring. Een hele geslaagde dag. De volgende ochtend ook nog een klein boottochtje op het meer gedaan, voordat we weer doorreisden naar de volgende bestemming.

Nanyuki
Nanyuki is een plaatsje aan de voet van Mount Kenya. Vanuit het dorpje konden we de berg bewonderen. Hier hebben we een wandeling door een bos gemaakt met een gids, naar de Mau-mau caves (grotten waar vroeger de mau mau strijders leefden). We hoopten ook olifanten te zien. Na een dagje wandelen helaas geen olifant gezien, maar wel een mooie wandeling gehad!

Amboseli
Vanaf Nanyuki reisden we via nairobi naar onze volgende safari: Amboseli NP. Het indrukwekkendste was hier het moeras: alle dieren verzamelden zich hier om te drinken en te wassen. Heel veel olifanten en een buffel die tot zijn kop in het water stond! We hebben hele grote groepen olifanten zien lopen, heel indrukwekkend. Ook een hele mooie natuur & zonsondergang! Helaas bleef de Kilimanjaro verstoppt achter de wolken. We hebben alleen 's nachts een glimp van de berg op kunnen vangen. Zeker een geslaagde safari!

Mombassa
Na al het heen en weer gereis en de vele activiteiten werd het tijd voor een beetje relaxen. In mombassa hebben we Fort Jesus bezocht, een fort in het oude stadscentrum. En natuurlijk gefeest! In club Rio was er karaoke dus dat was een hele gezellige avond! De dagen daarna hebben we de stranden van Mombassa bezocht. Op het eerste strand kwamen we Cedriek tegen, een congonese jongen die in zijn eentje op vakantie was. Hij had een super mooi huisje met prive-koks! We hebben bij hem gegeten en zijn de volgende dag weer samen naar het strand gegaan. Was heel gezellig!

Malindi
Vandaag zijn we doorgereisd naar Malindi, wederom een plaatsje aan de kust. Vanmiddag zijn we naar de markt en naar het strand geweest. Morgen gaan we naar de ruines van Gedi. Ook willen we hier nog gaan snorkelen en varen, zin in!

Zo dit was in het beknopt mijn vakantie tot nu toe. De rest horen jullie waarschijnlijk van mij persoonlijk als ik weer thuis ben!:)

Tot heel snel! (Nog maar een weekje:O!)

XX Laura.

• 14 Augustus 2011 - 19:28

Anja Rusman:

Ha Laura, wat een prachtige verhalen allemaal! En zo te lezen doe je hele mooie indrukken op en maak je veel bijzondere dingen mee! Geniet nog even volop van je laatste week in Kenia! Heel veel plezier, groetjes Anja

• 15 Augustus 2011 - 09:39

Willy:

Hé Laura, zo, wat leuk weer even helemaal bij met lezen over je vakantie weken. Klinkt allemaal super hoor!! geniet van je laatste week...wij kijken weer naar je uit!! Tot gauw!!
    xxx

• 16 Augustus 2011 - 05:54

Rob:

Hoi Laura! Wat een belevenissen zeg! Lijkt me echt geweldig om het wild in het echt te zien. Leuk om dit allemaal te lezen zeg. Was het masaibier lekker of toch liever een hollands biertje? Geniet nog van de laatste week!
    Rob.

• 17 Augustus 2011 - 16:36

Rianne:

Ha Laura, ik ben erg benieuwd naar al je belevenissen in Kenia. Dat moeten fantastische verhalen zijn! Het aftellen is begonnen, nog 5 nachtjes slapen en dan ............ zijn we klaar voor je komst!
    Liefs Rianne

• 17 Augustus 2011 - 20:22

Joyce:

Hee Laura, Lekker hoor echt even vakantie.. Geniet nog van de laatste daagjes! Tot snel xx