Laatste weekendje! - Reisverslag uit Kitui, Kenia van laurainkitui - WaarBenJij.nu Laatste weekendje! - Reisverslag uit Kitui, Kenia van laurainkitui - WaarBenJij.nu

Laatste weekendje!

Door: laurainkitui

24 Juli 2011 | Kenia, Kitui

Jambo!

Hier weer een berichtje van mij! Het is inmiddels alweer ons laatste weekendje in Kitui! Over een paar dagen gaan we dan echt op vakantie!

Afgelopen week zijn we druk aan de slag geweest met het Final report. Na 5 dagen werken is ie dan ook bijna helemaal af. Alles wat we op het lab gedaan hebben, en wat onze resultaten en bevindingen zijn staan in het rapport.

Afgelopen vrijdag zijn we gezellig met alle studenten (Nederlanders en Kenianen) uit eten geweest. Dat was een hele gezellige afsluiting van een hele bijzondere periode samen! Raar idee dat we straks weggaan en we ze miss wel nooit meer gaan zien. Ook gingen we nog even partyen in Riverside, en vervolgens naar Beachclub. Was heel gezellig.

De volgende ochtend was het tijd voor de grote schoonmaak van ons huisje. Iedereen was wel een beetje brak, maar het moest gebeuren.. Dus aan de slag! En alles glimt en blinkt nu weer! (we vroegen ons ook af waarom we dit niet veel eerder hadden gedaan, ipv de hele tijd in die smerige bende zittenXD).

Ons ambitieuze plan was om zaterdag avond ook weer party hardy te gaan. Maar dat bleek tog wel een beetje te veel van het goede. We bleven lekker thuis, ik heb een paar filmpjes gekeken. Dus een lekker relax avondje.

Zondagochtend ging ik naar de kerk. Dat was er nog geen een x van gekomen deze maanden, en ik wilde het toch wel eens meemaken. Veel muziek hier, met instrumenten en zang, en dansende mensen. Maar wel een héle lange preek. Toen de kerk erop zat was het dus ook wel mooi geweest. Na de kerk wilde Wigle nog even langs de kapper. Hij had een leuk kappertje gezien langs de weg, in een hutje. Dat leek 'm wel wat. De man nam Wigle goed onder handen, al het haar op z'n hoofd (dus ook baard, wenkbrauwen, wimpers..) werd onder handen genomen. Met handmatige tondeuse:). Ondertussen trokken we heel wat bekijks: Een mzungu bij de kapper! Wij maakten foto's, maar er werden dus ook weer foto's van ons gemaakt! Was wel grappig. Toen de kapper klaar was met knippen en kappen probeerde hij ons wel flink af te zetten: 1000KSH (€8,-) bracht hij in rekening. Dat accepteerden wij natuurlijk niet, en de omstanders waren het met ons eens dat 100 meer dan genoeg was. Uiteindelijk gaven we 'm 200, alsnog afgezet, maargoed.. Er gelden hier soms toch wel 'mzungu-prices' helaas.

Waarschijnlijk gaan we vanmiddag nog even relaxen bij het zwembad. En dan morgen nog even de laatste hand leggen aan het Final report.

En.. mijn volgende bericht is miss wel een vakantie berichtje:D!

Kwa heri,
X Laura.

• 24 Juli 2011 - 12:50

Miriam:

Je eerste traject zit er dus op. Je hebt het allemaal goed afgesloten zo te lezen. Inderdaad een vreemde gedachten dat je ze misschien wel nooit meer ziet.
    Ik wens je nog een hele fijne vakantie. Het was mooi om je verhalen te lezen.
    Nu wachten op de vakantieverhalen.
    Lieve groet Miriam

• 24 Juli 2011 - 13:28

Marlene:

Wat gaat de tijd opeens snel hea, nu al gewoon bijna op vakantiee! Lijkt me idd wel gek idee dat je daar voor zo'n lange tijd zit en dat je dat nu allemaal achter je laat!. Maar ben benieuwd wat voor spannends je gaat beleve op je vakantiee! Geniet er nog ffies vann! en heeeeel veel plezier op vakantie!

xxx Je zusjee

• 24 Juli 2011 - 20:09

Rianne:

Ha Laura,
    Jeetje wat gaat de tijd snel! 31 graden dat is een stuk beter als bij ons (regen, regen en nog eens regen), ik zou er maar heerlijk van genieten! Succes met de laatste stage "dingen"! en dan.........
    Kwa heri, Liefs Rianne

• 24 Juli 2011 - 20:09

Tante Ria, :

Je hebt een mooi stage, en veel dingen die daar ook weer anders zijn dan hier mee gemaakt.
    En dan moet je de mensen waar je mee gewerkt heb weer vaarwel zeggen
    dat geeft wel weer een apart gevoel.
    En nu op vacantie met elkaar.Geniet er van wat jullie gaan doen. Kijk weer uit naar je mooie verhalen.
    Veel liefs Ome Loek en Tante Ria..

• 26 Juli 2011 - 21:02

Cobi:

Hoi Laura
    Lijkt me ook wel vreemd hoor als je je huisje straks achter moet laten. Hé als jij nou een beetje zon hierheen stuurt dan sturen wij een beetje regen daarheen. Als ik het hier zo hoor kunnen ze dat goed gebruiken.
    Veel plezier op je vakantie.
    X van ons allemaal