Samples verzamelen - Reisverslag uit Kitui, Kenia van laurainkitui - WaarBenJij.nu Samples verzamelen - Reisverslag uit Kitui, Kenia van laurainkitui - WaarBenJij.nu

Samples verzamelen

Door: laurainkitui

Blijf op de hoogte en volg

10 Mei 2011 | Kenia, Kitui

Jambo!
Hier een berichtje van mij! Ik stuur er nu maar weer eentje. Miss een beetje snel achter de andere, maar nu doet het internet het nog;). Morgen gaan we onze dongel opwaarderen dus hoop dat dat allemaal goed gaat! Op dit moment zit ik wel in het donker, want de stroom is uitgevallen. Dus er staan kaarjes door ons huisje heen, wel gezellig:). En gelukkig had ik mijn laptop opgeladen, dus kan ik alsnog een berichtje sturen!
Vandaag was het watersample collecting day. Dus we zijn door Kitui heen gegaan op de samples te verzamelen. Deze namen we bij mensen thuis, uit de put. Leuk om zo wat meer van ons dorpje te zien. Bij 'matatu-station' (bus station) was het wel erg druk. We kregen hier ook behoorlijk wat aandacht. Een keniaan wilde hand in hand met me lopen, en ik werd door een ander ten huwelijk gevraagdXD. Wat een huidskleurtje al niet kan doen;).
Na het verzamelen van de samples hebben we ze ook gelijk op kweek gezet. Hierbij kregen de keniaanse studenten een klein praktijk lesje van ons. De theorie weten ze heel goed, alleen omdat de duur van hun opleiding maar 2jaar is, hebben ze niet genoeg tijd om de praktijk goed onder de knie te krijgen. Zo kunnen we dus goed van elkaar leren.
Het was dus weer een leuk labdagje! Tijdens de lunch hadden we wel nog wat kleine belagertjes. We hadden namelijk cakejes gekocht. Maar, toen we daar al de helft van ophadden, zagen we er opeens allemaal kleine miertjes doorheen lopenXD. Lekker hoor(A).
Morgen weer lekker aan de slag, dan gaan we die bacterien kijken die zijn gegroeid!
Jullie horen van me!
Kwa heri! (tot ziens!)
XX Laura.

  • 10 Mei 2011 - 18:01

    Antoinette:

    Hoi Laura,
    Je maakt ook van alles mee. Maar cakejes met miertjes lijkt me echt vies om te zien.
    Succes morgen met je bacterien.
    doei

  • 10 Mei 2011 - 19:25

    Oma En Opa V. Dijk:

    Veel sucses

  • 11 Mei 2011 - 12:20

    Denise:

    Eej Lau!

    Leuk om weer wat te horen! Maar dat is wel gezelllig ja, in het donker, haha! Je moet nog ff een leuke foto van jezelf op de site zetten ;) Hihi!

    Liefs, Denise

  • 12 Mei 2011 - 15:08

    Willy:

    hé laura,
    Je stage echt begonnen....leuk om zo met elkaar samen te werken!
    Hoe is het met de muggen?
    of hebben jullie alleen last van mieren?
    Succes met je bacterien!!
    heel veel liefs uit Lisse

  • 12 Mei 2011 - 17:24

    Oma En Opa V. Dijk:

    We volgen je op de voet Harstikke leuk om alles te lezen

  • 13 Mei 2011 - 11:29

    Marja Boom:

    hoi Laura,
    als ik het zo lees heb jij het best naar je zin daar.
    klinkt allemaal leuk !!

    dikke kus en succes met alles

  • 13 Mei 2011 - 19:39

    Rianne:

    Jullie dachten zeker dat het chocolade cake-jes waren? En is er al iets interessants uit jullie samples gekomen? Ik sta nu op 87!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Jan. 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 13003

Voorgaande reizen:

02 Mei 2011 - 22 Augustus 2011

Stage in Kenia

Landen bezocht: