Weekend en eerste stagedag! - Reisverslag uit Kitui, Kenia van laurainkitui - WaarBenJij.nu Weekend en eerste stagedag! - Reisverslag uit Kitui, Kenia van laurainkitui - WaarBenJij.nu

Weekend en eerste stagedag!

Door: laurainkitui

09 Mei 2011 | Kenia, Kitui

Zaterdag
Vandaag onze eerste weekenddag in Kenia!:) Dus we besloten eerst maar een lekker uit te slapen. Onze keniaanse buren maakte ons dit wel moeilijk, ze zijn altijd al rond 5u/half 6 wakker. En dat ook nog met een hoop kabaalXD. Maargoed ik bleef gewoon lekker liggen hoor:).
’S ochtends hebben we niet zo heel veel gedaan, eerst even ontbeten, gerelaxed en lekker rustig aan doen (op z’n keniaans zegmaar:P). ’S middags gingen we lekker zwemmen bij een hotel in Kitui. Dat was wel echt even relaxed! Voor de eerste x een beetje afkoeling in de Keniaanse zon;). In zo’n zwembad ben je wel een mzungu in volle glorie, dus ook hier trokken we weer behoorlijk wat aandacht. Kenianen gingen over de muur van het hotel hangen om ons te kunnen zienXD. Wel grappig:P. Na het zwembad ging ik met Thijs nog even de nodige boodschappen halen. We moesten wel een beetje opschieten, want we moesten binnen zijn voor het donker! Gelukkig waren we in de schemer nog binnen.
Vanavond hebben we weer lekker hetzelfde gegeten als gister en eergister (pasta, tomatensaus, worstjes en groente). Dus morgen maar een beetje variatie in de keuken brengenXD.
Zondag
Vanochtend heb ik eindelijk een x echt uitgeslapen!:) Dus dat was wel lekker. ’S Ochtends hebben we lekker rustig aan gedaan, ontbeten en verder nix XD. Ook kwam er een man aan de deur, die ons een schildpadje wilde verkopen. We zeiden dat we dat niet wilden, maar hij zei iets als ‘I will wait outside’. Als lunch heeft wigle rijstepannekoekjes gebakken. Was heel lekker! De boodschappenbeurt voor vandaag was voor Thijs, Iris en Guus. Wigle en ik hebben in de tussentijd even door het dorpje gelopen, en een rondje door de rijke buurt. Hele grote huizen hier!:O Toen we terugkwamen van ons ommetje zagen we opeens het schildpadje in onze tuin liggen! Dan man had de schildpad dus gewoon achtergelaten. We hebben ‘m maar netjes in de natuur vrijgelaten. Vanavond staat op het menu Tilapia met groenten en aardappels, lekker hollands:).
’s Avonds hebben we poker gespeeld, inclusief zonnebrillen en petten. We hebben heel erg gelachtenXD.
Eerste stagedag!
Vandaag is onze eerste stagedag. Wel spannend, aangezien we niet echt ingewerkt zijn door de vorige groep. Op het lab doen we alleen de nodige voorbereidingen voordat we de monsters gaan nemen. Safari en Jane zijn onze labpartners op het biologie-lab. Jane weet al heel veel, zij heeft namelijk al 3 maanden meegelopen op het lab. Safari is heel verlegen, en zegt op alles ‘ja’ (dit is typisch keniaans). Dus het is vrij lastig hoogte van hem te krijgen en van wat hij al weet. Het lab is erg primitief en alles kost extra veel tijd omdat we alles zelf moeten maken. Toen we vanmiddag terugkwamen van de lunch lag er opeens allemaal glas op de grond. Guus wilde het licht aandoen om te kijken wat het was, alleen het licht ging maar niet aan… Toen zagen we dat het peertje van het plafond gewoon op de grond was gestort!XD Hier konden we wel om lachen, maar we waren wel blij dat we niet in het lab waren toen het gebeurde. Tijdens de tea-time van vandaag hadden we ‘dutch food’ meegenomen: Stroopwafels. Dit kon iedereen wel waarderen!
Nu lekker uitrusten van ons eerste dagje, morgen gaan we samples nemen!

Tot snel! xx Laura.

• 09 Mei 2011 - 17:52

Denise:

Jippie! Ben de eerste! Haha! Klinkt goed allemaal! Nu echt begonnen in het lab. Gaaf hoor.... Ben benieuwd naar je volgende bericht ;)

xxx Denise

• 09 Mei 2011 - 19:32

Rianne:

Ohoe ik de tweede! Ga de volgende keer voor de eerste plek! Gaaf weer hoor! Het "echte" leven is begonnen al ziet dat zwembad er wel lekker relaxed uit! Ik ben ook druk bezig in het labje van Alchemy, ik heb er al 78 maar het wordt nu lastig! Ben benieuwd of ik alles heb gevonden in de tijd dat jij weg bent! Veel plezier nog! Liefs Rianne

• 09 Mei 2011 - 20:57

Greetje:

Ooooeh jullie hebben zelfs een zwembad, luxe hoor!! Klinkt alsof jullie het heel erg naar jullie zin hebben XD Ik wou dat ik er bij was. ;)

Xxx

• 10 Mei 2011 - 11:45

Peter En Marja:

Hey Laura leuk hoor zo'n lang verslag. Ik zie het allemaal zo weer voor me. De stad, de markt, overal mensen door elkaar heen, alles kan. Dingen die bij ons allang verboden zijn je ziet het daar allemaal. Je ziet het je kunt met heel weinig rondkomen, je hebt echt niet zoveel nodig. Ik zou zo wel weer even willen komen kijken. Als ik jou verhaal lees herinner ik me ook al die dingen, je kijkt je ogen uit. Geniet er vooral van. Die maanden lijken lang maar als je daar bent zijn ze zo om.

Groeten van Peter en MArja

• 10 Mei 2011 - 16:32

Oma En Opa V. Dijk:

We zijn onder de indruk wat jij
    allemaal ziet en meemaakt
    We volgen je op de voet en nog bedankt
    voor se smsjes
    Veel liefs Oma en Opa