Fourteen Falls - Reisverslag uit Kitui, Kenia van laurainkitui - WaarBenJij.nu Fourteen Falls - Reisverslag uit Kitui, Kenia van laurainkitui - WaarBenJij.nu

Fourteen Falls

Door: laurainkitui

21 Juni 2011 | Kenia, Kitui

Jambo allemaal!

Hier een verslagje over afgelopen weekend. Een super gaaf weekend, we zijn namelijk naar Fourteen Falls geweest! En, de naam zegt het al: Veertien watervallen dus;).

Vrijdag vertrokken we met de matatu richting Thika. Dit is een stadje vlakbij de Falls, waar we de nacht zouden doorbrengen. In Thika aangekomen bleek dit een échte stad te zijn, met hoge gebouwen, échte winkels, stoepen, wegen, rotondes en straatverlichting. Leuk om weer is doorheen te lopen! Ons hostel was ook prima, allemaal een eigen kamer, en dat voor 500 KSH (€4,-) per nacht. De volgende dag vertrokken we richting Fourteen Falls. Toen we in de matatu zaten, maakte deze opeens in sneltreinvaart rechtsomkeert, en reed heel hard weg. We hoorden van andere passagiers dat dit was omdat er politie controle was. En aangezien wij met véél te veel mensen (2x zoveel) in de matatu zaten, wilde de chauffeur deze liever mijden. Dus.. Toen we uit de matatu stapten hadden we geen idee waar zich enige waterval zou kunnen bevinden.. een droog landschap met in de verte wat heuvels. Toen we een kwartiertje hadden gelopen kwamen we bij de ingang. Hier moesten we allemaal entree betalen, voor onszelf én onze camera’s. Hierbij was de camera nog duurder om naar binnen te nemen dan jijzelf, dus hadden we opeens 3 camera’s minder bij ons.. Tja, dat scheelde toch weer. Eenmaal binnen zagen we de watervallen, super mooi! Ik heb ze geprobeerd te tellen, en volgens mij waren het er veertien;). Ook werden we overvallen door reisgidsen die ons door de Falls heen wilde leiden, voor geld natuurlijk. Maar nee, dat konden wij zelf wel. Dachten we.. We wilden het water oversteken, zodat we op het eiland terecht zouden komen. Dat werd dus van steen naar steen springen en door het water lopen. Toen we op de helft van de rivier waren, kwam een van de Tourgidsen naar ons toegesneld. Dat we met een gids moesten gaan, ipv zelf te proberen. Ondertussen ging wigle nog onderuit in het water, dus besloten we toch maar met de gids mee te gaan. En dat was super gaaf! Met hem liepen we boven langs het randje van de watervallen, soms maar een metertje van de afgrond vandaan! Toen we waren overgestoken, konden we ook vanaf een rots het water inspringen. Was heel erg leuk.

Zaterdag bleven we ook nog in Thika slapen, en zondag weer richting Kitui. Maar, voordat het zover was, gingen we eerst nog even inkopen doen in de supermarkt! We hadden namelijk gezien dat ze hier heel veel soorten kaas hadden, die ze in Kitui niet hebben! Zelfs Gouda kaas:D! In Kitui is alleen cheddar en mozzarella, geen echte kaas dus. Dat werden dus 9 pakjes kaas voor ons(A), oja en ook een paar potten olijven!
De terugweg ging weer per matatu, en ook nu kwamen we veel politie tegen. Op wonderlijke wijze kwam de overvolle matatu toch elke x langs de controle. Een mede-passagier vertelde dat de chauffeur elke keer geld uit zijn raampje stak, wat de politie aannam, en waarna ze dus gewoon door mochten rijden. Hoe corrupt..

De nacht van zondag op maandag was wel vrij dramatisch. Om een uur of 2 werd ik niet zo lekker wakker, dus besloot voor de zekerheid naar de wc te gaan. Op de wc ging ik over mijn nek, terwijl ik uit de jongenskamer ook gekots hoor. Dus ik ga het daar even checken. Guus komt de kamer uit met de mededeling dat Thijs heeft overgegeven, en dat hij zelf miss ook wel moet.. En ja hoor, nummer 3. Allemaal een voedselvergiftiging opgelopen. Tot overmaat van ramp was er geen watertoevoer, waardoor de wc niet doorgetrokken kon worden. Verder beschrijvingen laat ik hier even achterwege;).
De volgende dag zijn we alledrie niet naar stage geweest, en de hele dag op bed gelegen. Gelukkig ging vandaag weer beter en kon ik weer gewoon aan de slag!

Tot volgende x!
XX Laura.

• 21 Juni 2011 - 20:17

Greetje:

Hee Laura!
    Dat ziet er wel echt ontzettend gaaf uit. Balen van die voedselvergiftging zeg, gelukkig dat het alweer beter gaat ;)
    Xxx

• 22 Juni 2011 - 05:55

Denise:

Wat een supergave foto's! Balen van die voedselvergiftiging! Hoop dat dat snel weer over gaat!! Veel plezier nog!! En geniet ervan!

Kusjes Denise

• 22 Juni 2011 - 06:34

Willy:

ik dacht dat kitui een plaatsje was waar je verblijft. maar wat gaaf dat het zo'n groot gebied is. jullie maken genoeg mee zo!!Super veel plezier weer de komende week!!xxxxx

• 22 Juni 2011 - 09:45

Laura:

Hoi Laura
    Bijzonder zijn de Fourteen falls. Leuk dat jullie door het water zijn gaan lopen.
    Hadden jullie ook het idee bij de ingang dat het niet eerlijk was de entree prijzen voor muzungu en camera zo veel meer was dan voor de keniaan zelf.
    En ook nog de pech om voedselvergifitiging op te lopen, gelukkig was het niet zo lang. Leuk om je verhalen te lezen.
    Groetjes Laura (team 205)

• 22 Juni 2011 - 10:38

Marlene:

heeeee zuss!

Ziet er leuk uit die watervallen :D hele survival tocht zo door het water en langs paadjes lopen net langs de afgrond! moet wel heel vet zijn gweeest!!.. maar een voedselvergiftiging ojeee :( gelukkig voele jullie je nu alweer wat beterrr !!

xxxxxx

• 26 Juni 2011 - 18:30

Ha Laura,:

Wauw wat een mooie watervallen!
    Volop genieten dus!
    Wat zal het lekker geroken hebben bij jullie. Balen hoor, maar gelukkig voelde jullie je ook snel weer beter. Op naar nieuwe avonturen. En jeetje wat gaat de tijd toch hard morgen al weer zeven weken, bijna op de helft! Gaat het voor jou ook snel? Succes weer van de week!
    Gr Rianne

• 26 Juni 2011 - 20:39

Cobi:

Hoi Laura,
    Gaaf joh die watervallen. Je hebt echt wel een lekker leventje daar. Je komt toch wel terug hé! Hier was het vandaag (zondag) ook weer eens lekker weer na weken wisselvallig regenachtig weer. We zijn vanavond lekker naar het strand geweest. X Cobi