Vakantie kriebels! - Reisverslag uit Kitui, Kenia van laurainkitui - WaarBenJij.nu Vakantie kriebels! - Reisverslag uit Kitui, Kenia van laurainkitui - WaarBenJij.nu

Vakantie kriebels!

Door: laurainkitui

14 Juli 2011 | Kenia, Kitui

Habari allemaal!

Wat gaat de tijd snel! Deze week is alweer mijn allerlaatste labweek! En.. de vakantie komt ook steeds dichterbij!

Afgelopen weekend zijn we naar Nairobi gegaan, om alvast wat dingen voor onze vakantie te regelen. We hadden al contact met Kleine Sammy, hij heeft een tourist office. Zelf hadden we een lijstje opgesteld van wat we graag allemaal zouden willen zien en doen. Sammy kon ons nog goede extra tips geven. Uiteindelijk zijn er hele gave plannen uitgekomen..
- Masai Mara (safari, hier kunnen we als we geluk hebben de wildebeest trek zien)
- Kakamega (regenwoud, de grootste en een van de weinige in Kenia, met veel aapjes:D)
- Nakuru lake (meer, met flamingo's en neushoorns)
- Naivasha (dorpje, met hier in de buurt een meer met hippo's, en een natuurpark)
- Mount Kenya (hier gaan we omheen wandelen)
- Amboseli (safari, met uitzicht op de Kilimanjaro)
- Mombassa (grote stad aan de kust)
- Malindi (kustplaatsje)
- Lamu (eilandje)
En als je dan toch in Nairobi bent, ga je natuurlijk ook nog even sight-seeing doen:). Onze eerste stop was de pizza-inn. Zo lekker weer is een echte pizza!:) Ook wilden we graag naar de masai-market, maar aan zo'n grote chaotische stad waren we nog niet gewend.. het was dan ook heel lastig de weg te vinden. Na een middag zoeken gaven we het maar op, en gingen we richting ons hostel (gelukkig wel gevonden!) 'S avonds aten we boven het dampende hart van nairobi: Op een balkon boven een enorm chaotisch kruispunt, met auto's matatu, mensen, brommers.. Ook waren matatu's versierd met verlichting, zo grappig. Ook gingen we 's avonds stappen, en dat is wel even anders dan in Kitui! Er werd zelfs westerse muziek gedraaid, waarop we natuurlijk helemaal uit ons dak gingen:D!
De volgende dag wilden we gaan shoppen in Sarit centre, een groot winkelcentrum. Ook nu was het weer even zoeken naar de juiste weg, maar uiteindelijk zaten we goed. Onderweg liepen we ook langs een marktje, wat er wel leuk uitzag. Dus gingen we even een kijkje nemen. En wat bleek.. het was de masai-market! Toch nog gevonden:D! We hebben hier de hele middag gekeken, rondgelopen en afgedongen. Erg leuk al die afrikaanse spulletjes!
Na de markt hadden we eigenlijk geen zin meer in zo'n groot winkelcentrum, dus gingen we terug naar matatu-station. En met de matatu terug naar ons huisje!

Verder zijn we deze week bezig met ons eigen onderzoek, Blue solar water. Dit is een waterzuiveringsmethode waarbij we water in blauwe flessen doen, en deze in de zon zetten voor een paar uur. Door de UV-straling die in de flessen komt, worden bacterien gedood. Wij hebben getest of deze methode werkt, en zo ja, of we het kunnen introduceren onder de mensen hier. Maar helaas, onze resultaten zijn niet overtuigend genoeg. Dus waarschijnlijk wordt dit geen methode die de mensen hier kunnen gebruiken. Jammer!

Morgen is mijn laatste dag op het lab! Daarna gaan we anderhalve week ons Final report schrijven. En dan dus vakantie(A).

Dat was 'm weer voor deze keer!
Tot snel!
XX Laura.

• 14 Juli 2011 - 18:08

Joyce:

Hee!
    Klinkt alsof het daar nog steeds helemaal leuk is.. Je vakantieplannen klinken ook niet verkeerd! Veel plezier nog:)
    xx

• 14 Juli 2011 - 18:48

Lisanne Mesman:

Hola! Weer onwijs leuk geschreven! :) En die vakantieplannen zijn niet verkeerd zeg! Veel plezier alvast! :D
    xxx

• 14 Juli 2011 - 20:03

Tante Ans:

Hoi Laura

tot nu toe hebben wij genoten van je leuke verslagen en wat gaan de weken snel zeg, geniet van de vakantie week want hier heeft het de hele dag geregent en temperatuur 19 graden, dat zal bij jullie anders wezen.
    groetjes tante Ans

• 14 Juli 2011 - 21:12

Pauline:

Laura!
    Klinkt leuk allemaal zeg. Succes met de laatste loodjes van je stage en daarna heerlijk genieten van de vakantie. Zijn echt leuke dingen díe jullie gaan doe!
    Liefs, Pauline

• 15 Juli 2011 - 11:55

Denise:

Eej Lau!

Gaaf hoor! Klinkt erg goed die vakantie ;) Ik ga morgen vroeg vliegen!! Heb er ook heel veel zin in!! Alvast een fijne vakantie ;) Geniet ervan!!

xx Denise

• 17 Juli 2011 - 10:03

Cobi :

Hoi Laura
    KLinkt goed je vakantieplannen. Leuk dat je ook naar een gebied gaat met uitzicht op de Kilimanjaro. Wij hebben een kennis die in september de Kilimanjaro gaat beklimmen.
    Hier krijgen we steeds berichten dat het in Afrika en dan ook vooral Kenia veel te droog is. Merk jij daar ook wat van. Dat echt stammen last hebben van de droogte omdat hun vee geen eten meer heeft.
    Hier hebben we bepaald geen last van droogte. Na een paar heel warme dagen hebben we donderdag echt 24 uur regen gehad. Nou is het wel weer Groetjes van ons allemaal

• 18 Juli 2011 - 07:19

Willy:

Hoi Laura,
    Zo wij zijn na en super vakantie weer thuis.We doen weer vrolijk mee met de Hollandse regen!
    Even rustig je reisverslag kunnen lezen.Gave plannen hebben jullie hoor!Ga genieten van al deze mooie weken die gaan komen!Ja...wel jammer van jullie onderzoek. Heel veel succes met jullie verslag.
    Groetjes en xx

• 20 Juli 2011 - 11:34

Ruud:

He Laura,

Daar in Kenia kun je pas echt praten over natuurparken. Je plannen voor de komende periode ziet er goed uit. Jammer van jullie onderzoek, maar als je dit niet gedaan had dan wist je ook niet dat dit niet ging werken, toch? Nu maar weer brainstromen over een andere manier van water zuiveren. Succes nog even de komende periode. Geniet vooral. Groeten Ruud Dijkman

• 23 Juli 2011 - 14:38

Rianne:

De laatste loodjes van je stage en dan nog meer genieten! Je vakantieplannen zien er fantastisch uit! Merk je nog iets van de droogte? Hier merken we er in ieder geval weinig van het komt zo nu en dan met pakken uit de hemel! Afgelopen week hebben Miriram en ik weer de overtocht van Sassenheim naar Laren op de fiets weer gemaakt! Goede reis nog! Lief Rianne

• 24 Juli 2011 - 17:52

Peter En Marja:

Hey Laura,
    nou wij zijn ook weer in het land hoor , drie weken Kroatië en temperaturen van 25 - 35 graden dat is wel lekker. In Holland gekomen alleen maar weer zeik en koud, we willen wel weer terug. Of naar Kenia natuurlijk, ook gaaf hoor. De hippo's bij Naivasha lake heb ik ook gezien. Wij sliepen twee nachten in een resort daar en ze liepn gewoon door de tuin ook nijlpaarden in het water. Lake Nakura ben ik overgevlogen in een klein vliegtuig heel mooi dus ik ben benieuwd naar jouw ervaringen en ook jaloers want ik wil het ook wel weer zien. Leuk in de stad ook al die mensen en die druktes alles door elkaar heen. We horen het graag weer van je.

Groeten Peter en Marja